Lumbosciatalgia: hogyan enyhítsük a fájdalmat és csökkentsük a gyulladást

Lumbosciatalgia: hogyan enyhítsük a fájdalmat és csökkentsük a gyulladástDerítse ki, mit okoz az ülőideg gyulladása, és hogyan enyhítse az alacsony hátfájás fájdalmát és bizsergését .

Kattintson ide a deréktáji fájdalom okainak és tüneteinek kivizsgálásához

Diffúz patológia

Lumbosciatalgia egy olyan állapot, hogy a kompresszió vagy gyulladás az ülőideg, okoz egy fájdalmas helyzetet . A fájdalom származik, az alsó részén (a bázison, a gerincoszlop, ahol a gyökér a ülőideg), majd sugárzik , áthalad a két fenék, valamint az egyik lábát , elérve akár a láb (ahol az ideg érkezik, miután végigsétáltunk a alsó végtag). Lumbosciatalgia is ismert a neve lumbális isiász, vagy egyszerűen, isiász .

A ” hamis isiász”

A kórtan gyakran összetéveszthető isiász a piriformis szindróma . Még ebben az esetben is, valójában, a fájdalom ered nagyjából a terület felett a fenék , elérve a láb. De, ellentétben mi történik a lumbosciatalgia, a gyulladás nem származik a gyökere az ülőideg, de később, közvetlenül a piriformis izom alatt (amely alatt a szciatikus ideg halad).

Lumbosciatalgia: mi okozza?Lumbosciatalgia: mi okozza?

lumbosciatalgia okai

A leggyakoribb ok, ami okozza a gyulladás az ülőideg, a porckorong (a gerinc csigolyái között): az esetek 15% – ában isiász tulajdonítható neki. Szintén a stenosis a gerinc (hasonló a porckorongsérv) az egyik oka: ez uralkodik a felnőttek-idős, gyakran kétoldalú, és bemutatja magát a jellegzetes tünetegyüttes egy intermittáló “claudication”. Ezután vannak okai arthrosissal, osteoporosissal és neurológiai okokkal (mint például diabéteszes neuropátia, Guillan-Barré szindróma, sclerosis multiplex). Aztán ciszták és daganatok (hemangioma, osteoid osteoma, osteoblastoma, myeloma, osteosarcoma).

Kockázati tényezők

Általában az üledékes életmód és a helytelen testtartás (mint az, amit sokan a munkahelyen tartanak) fontos kockázati tényezők . Még a súlygyarapodás (például terhesség alatt) is a kiváltó okok közé tartozik, valamint a túlzott súlyok és / vagy izomösszetételek emelése, amelyek irritálhatják a csípőideget.

Isiász tünetei

A tipikus fájdalom a deréktáji fájdalom is nagyon különböző jellemzőkkel rendelkezik, esetenként, attól függően, hogy az oka, hogy kiváltotta a gyulladás. Égő fájdalmak vagy akut és átható fájdalmak jelentkezhetnek; más esetekben azonban enyhe fájdalmak jelentkeznek, de bizonyos körülmények között az áramütéshez hasonló sokkot okozhatnak . Gyakran a fájdalom úgy tűnik, hogy rosszabb után egy erőfeszítés, a köhögés, a tüsszentés,vagy hosszú idő után ülve. Még a bizsergés és zsibbadás a terület lehet A tünetei ennek az állapotnak.

Műszeres vizsgálatok a diagnózishoz

lumbosciatalgia tünetek

Ezek radiográfia, mágneses rezonancia leképezés és számítógépes axiális tomográfia (TAC) . Különösen az utóbbi arra szolgál, hogy értékelje az idegimpulzusok, amelyek áthaladnak az ülőideg . A lábfej baropodográfiája hasznos lehet : az orthostatikus szerkezetet mutatja, és ellenőrzi, hogy vannak-e problémák . Röviden, A Bizottság utalhat a lehetséges isiászproblémákra.

Lumbosciatalgia: mit kell tenniLumbosciatalgia: mit kell tenni

Hogyan enyhítsük az isiász okozta fájdalmat? Először is használhatja stretching gyakorlatok stretching a gerinc: a jóga helyzetben a híd az egyik ideális gyakorlatok . Pihenés (a stressz, a munka, stb.), talán visel egy ágyéki zenekar, elengedhetetlen, hogy enyhítse a fájdalmat. Aztán ott vannak a farmakológiai terápiák: gyulladáscsökkentők, izomlazítók, opioidok és neuropátiás fájdalom specifikus gyógyszerek . Egyes esetekben szükség van az epidurális infiltrációk kortizon, érzéstelenítő gyógyszerek. Végül, fizioterápia is nagyon hasznos lehet, hogy újra oktassák a végtagok, hogy helyes mozgások . A kóresurgiai kezelés olyan esetekre van fenntartva , amelyek nem oldódnak meg konzervatív terápiával, vagy ha akut tünetegyüttes figyelhető meg, különösen a kórkép, vagy az ideghiány miatt.

Diéta és mozgás az isiász megelőzése érdekében

lumbosciatalgia jogorvoslatok és kezelések

Nem véletlen, hogy a kulcsszavak mögött egy egészséges élet. Rendszeres fizikai aktivitást kell végezni a rugalmas gerinc és a képzett izmok fenntartása érdekében . A kiegyensúlyozott étrend szolgál, ebben az esetben, különösen nem hízni, különben a gerinc lenne hatással az extra kiló, és lenne több erőfeszítést, hogy támogassa a súlyát a test.

 

SHARE