Így vigyázz az egészségedre a nyaralás alatt!

Az őszi és téli időszak leginkább a nyaralásra való felkészülést jelenti legtöbbünknek – már ami a testünket illeti. Izzasztó konditermi délutánok, saláták, diéták: mindezt a tökéletes „beach body” reményében.

Sajnos azonban a nyaralás alatt hajlamosak vagyunk elengedni magunkat, és szinte pár nap alatt búcsút inthetünk az izzasztó órák alatt kidolgozott testünknek. Itt van néhány tipp annak érdekében, hogy hogyan őrizhetjük meg az alakunkat a nyaralás alatt is!

Így vigyázz az egészségedre a nyaralás alatt!

1. Gyalogolj!

Gyalog sokkal többet láthatsz a városból, mint az előre fizetett turistabuszokból, amelyek általában a legnépszerűbb látnivalókhoz visznek csak el. Észrevehetsz olyan rejtett kis kincseket, mint egy érdekes kávézó vagy egy szűk kis utca, amelyeket buszon zötykölődve nem biztos, hogy észrevennél. Arról nem is beszélve, hogy spórolsz is vele. Ha pedig elfáradtál volna, még mindig bérelhetsz rollert vagy biciklit, ami szintén jó szórakozásnak bizonyul.

2. Krémezz!

Mindig használj fényvédőt és/vagy naptejet! Sokan elkövetik azt a hibát, hogy csak a strandra vagy a tengerpartra használnak ilyen krémeket, azonban a városban történő mászkáláshoz nem, pedig akkor is ugyanolyan veszélyes az UV sugárzás. Kenjük át magunkat 2-3 óránként, hogy a fényvédő hatás kitartson egészen a nap végéig. Ne hagyjuk, hogy egy csúnya és fájdalmas leégés elrontsa az egész nyaralásunkat! Ha ez mégis megtörténne, használjunk hideg tejterméket (például tejföl vagy joghurt) az égett területre, amely hűsíti a húzódó bőrt.

3. Ne felejts el hidratálni!

Főként a nyári hőségben, de alapból is fontos arra odafigyelnünk, hogy legalább 1,5-2 liter vizet fogyasszunk. Mindig legyen nálunk kulacsban víz, amit akár éttermekben vagy plázákban újratölthetünk (az egzotikus nyaralóhelyeken nem minden esetben ajánlott az ivóvízfogyasztás). Akár fel is dobhatjuk azzal, hogy különböző gyümölcsöket szeletelünk a vizünkbe, ez nemcsak egészséges, hanem finom is.

4. Figyelj oda az étkezésre!

Bár rendkívül csábító az all inclusive hotelek svédasztalos reggelije és az all you can eat standok kínálata, azért próbálj meg odafigyelni és egészségesebb dolgokat választani a tányérodra. A helyi piacot is meglátogathatod, ahol helyi termelőktől vásárolhatsz gyümölcsöket és zöldségeket. Ha egzotikus helyen nyaralsz, mint például Bali vagy Indonézia, mindenféleképpen próbáld ki az ottani, különleges gyümölcsöket, mint például a durián! A zsíros és nehéz ételek helyett válassz könnyű szárnyas húsokat, grillezett vagy párolt zöldségekkel, desszertként pedig például felkockázott és behűtött hideg sárga vagy görögdinnye remek választás lehet, mert nem csak finom, hanem tápláló is: a görögdinnye 90-95% víz. 1 kg dinnye már részben fedezi a napi ajánlott vízbevitel elég jelentős részét. + 1. Mozogj!

Így vigyázz az egészségedre a nyaralás alatt!

Bár őrültségnek tűnik, mégis akad olyan, aki még a nyaralás alatt sem felejtkezik meg a mozgásról. Amennyiben te is ilyen vagy, itt van néhány tipp számodra. Ha szállodában szállsz meg, minden bizonnyal akad konditerem vagy uszoda, ahol indíthatod a napot. Ha mégsem, válassz egy szimpatikus helyet és kocogj vagy fuss egy kicsit! Az internet segítségével pedig könnyen találhatsz sporteseményeket, de még akár társakat is, ha párosban szeretnél sportolni.

Legfontosabb azonban, hogy ragaszkodjunk a szokásinkhoz és egyben, kövessük az intuícióinkat. Amennyiben szeretnénk sportolni, sportoljunk, viszont ha inkább a pihenésre szeretnénk összpontosítani, nyugodtan engedjük el magunkat és semmiféleképp se érezzünk bűntudatot vagy csalódottságot, ha esetleg lecsúszna egy-egy sütemény vagy fagyi. Elvégre a nyaralás a kikapcsolódásról és a hétköznapokból történő kiszakadásról szól.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here