Hogyan juthatunk el egy súlyvesztési fennsíkon

Gyakran előfordul, hogy amikor az emberek egészségesek és fogyni próbálnak, a kilogrammok először gyorsan leesnek. Ez nagyszerű, mert arra ösztönöz bennünket, hogy folytassuk, és megerősíti, hogy az, amit csinálunk, működik. Ugyanakkor hihetetlenül gyakori, hogy az utazás során egy súlyvesztési fennsíkon találkozik, függetlenül attól, hogy milyen óvatos és felkészült. Miközben frusztráló, csak néhány kis változás szükséges, hogy újra elkezdjék a fogyást.

Hogyan juthatunk el egy súlyvesztési fennsíkon

Íme néhány módja annak, hogy a súlycsökkentő útját visszamegy a pályára:

Ismételje meg újra a kalóriaigényeit

Ahogy lefogy, a zsírégetés is változó mértékű izomvesztéssel jár. Az izom segít megőrizni azt a sebességet, amellyel kalóriát éget (metabolizmus). Tehát, ahogy lefogy, az anyagcseréje csökken, és kevesebb kalóriát éget el, mint a nehezebb súlynál.

Az izomvesztés miatt csökkent anyagcseréje hozzájárul a tömegveszteség fennmaradásához, mert kevesebb energiát éget. Ezen a ponton érdemes újraértékelni az energiaszükségletet. Ha elvesztett egy jelentős mennyiségű súlyt, a test és az izomtömeg kisebb lesz, és így kevesebb üzemanyagra lesz szüksége. A kalóriák kicsit lecsökkentve (bár nem ajánljuk, hogy naponta 1200 kalória alá kerüljön) talán csak megteszi a trükköt.

Ismételje meg újra a kalóriaigényeit

Módosítsa az edzést

Kérdezd meg magadtól, hogy mennyi ideig csináltad ugyanazt az edzést vagy a képzési stílust? Az edzésprogramok megváltoztatása nagyszerű módja annak, hogy megrázza a dolgokat, és új kihívást ad a szervezetnek, hogy alkalmazkodjon. Próbáljon ki egy új osztályt az edzőteremben, adjon hozzá néhány lépcsőt a napi sétahoz, vagy adjon meg intervallum edzést. Ha még nem, akkor nem ajánlhatunk elég erősítő edzést az Ön rutinjához. Ezt az edzőteremben vagy otthon (vagy a parkban), testtömeggel vagy hozzáadott súlygal lehet elvégezni. Az izomépítés segít a súlyvesztés fennsíkjának leküzdésében az anyagcsere fenntartásával vagy növelésével, mint azt korábban említettük, és azt jelenti, hogy valószínűleg nem kell csökkentenie a kalóriát, mint jelenleg (woohoo!).

Mérje meg magát helyesen

Előfordulhat, hogy fontolóra kell vennie, hogy normál napi ingadozásokat lát-e a mérlegen, vagy a tényleges fogyást. Testünk könnyedén mérheti a nap végén 2–3 kg-ot, aztán reggel. Ennek oka az étel és a folyadék, amit fogyasztunk, és a normális testfolyamatok. Ezért a legjobb, ha csak reggel mérlegelje magát, lehetőleg a WC-vel. Javasoljuk, hogy csak hetente egyszer mérje meg magát, vagy akár kéthetente is. Ha igen, kérje meg kezelőorvosát vagy személyi edzőjét, hogy mérje meg a testzsír százalékos változását, mivel ez jobb az egészségre, mint a teljes súlya.

Mérje meg magát helyesen

Végül ne felejtsd el, miért. Sokkal könnyebb ragaszkodni az egészséghez vagy a fogyáshoz való utazáshoz, és áthaladni egy súlyvesztési fennsíkon, amikor nagyon világos elképzelése van arról, hogy miért csinálod. Írja le a „miért” feliratot, és ragassza rá a tükörre, vagy akár emlékeztetőként is beállítsa a telefont, hogy napi beszélgetést folytasson. Előfordulhat, hogy az egészségre való utazáskor akadályokkal és csuklásokkal szembesül, de a hosszú távú előnyök hatalmasak – ne felejtsd el, miért!

 

SHARE