Fesztiválozz biztonságosan!

Itt a nyár, vele együtt pedig a fesztiválszezon! Nincs is jobb szórakozás annál, minthogy egy hétig kiszakadj a megszokott mókuskerékből és a barátaiddal belevesd magad a féktelen szórakozásba.

De a fesztiválok bármennyire is csábítóak, ugyanakkor egészségügyi szempontból rengeteg veszélyt jelentenek az egészségünkre. Tökéletes táptalajt biztosítanak a különböző fertőzések és vírusok számára. Itt van néhány tipp azoknak, akik még csak most ismerkednek a fesztiválok világával, de akár rutinos fesztiválozók is találhatnak számukra érdekeset!

Fesztiválozz biztonságosan!

1. Fertőtlenítés

A nyári nagy meleg, a pára, a por tökéletes kondíciókat jelentenek a különböző vírusok és baktériumok számára. Bár a legtöbb fesztiválon viszonylag jók a kézmosási lehetőségek, sok helyen csak toi-toi wc-t találunk, amely nem a leghigiénikusabb. Mindig tartsunk magunknál nedves wc-papírt, vagy olyan fertőtlenítővel átitatott kendőt, amelyet rátehetünk a wc-deszkára. Semmi esetre sem üljünk le a wc-n, akármennyire is tisztának tűnik! A mosdó használata után bő, szappanos vízzel mossunk kezet, után pedig használjunk kézfertőtlenítőt. Ez kapható spray vagy gél formájában, és nagyon praktikus, mivel kis helyet foglal és a nap bármelyik szakaszában áttörölhetjük vele a kezünket.

Zuhanyzáshoz használjunk külön papucsot és ne mezítláb álljunk a zuhanytálcába! A gombás fertőzések 95%-a a közös használatú helyiségekben keletkezik: a párás, meleg, nedves felületen érzik jól magukat azok a gombafajták, amelyek felelősek a köröm-és lábgombáért, illetve a hüvelyi fertőzésekért.

2. Étkezés

Bár rendkívül széles választékból válogathatunk, ha étkezni szeretnénk, azért alaposan nézzünk körbe, hogy honnan vásárolunk ebédet. Ha nem tűnik megbízhatónak és kellőképp tisztának a stand, ahonnan választani szeretnénk, inkább keressünk másik helyet vagy vásároljunk élelmiszerboltban (ez utóbbi lehetőséget a pénztárcánk is meghálálja). Kerüljük a tejtermékes, tojásos élelmiszerek fogyasztását, ezekben terem meg leginkább a szalmonelláért felelős baktérium. Egy ilyen fertőzés nemcsak a fesztiválunkat, de az elkövetkezendő heteinket is teljesen tönkreteheti.

Vízből válasszunk palackosat vagy keressünk olyan csapot, ahonnan újratölthetjük a kulacsunkat vagy a flakonjainkat. Ne igyunk a mosdó mellett kialakított kézmosóból, mert ezek sok esetben nem ívóvízre alkalmas vizek. Soha ne igyunk olyan forrásból, amelynél nincs egyértelműen feltüntetve, hogy alkalmas emberi fogyasztásra!

3. Vitaminok

A legegyszerűbb, ha megelőzzük a bajt, és már a fesztivál előtt elkezdjük felkészíteni a testünket a megváltozott körülményekre. Fogyasszunk sok gyümölcsöt és ha szükség van rá, fogyasszunk étrendkiegészítőket. A legjobb, ha multivitamin tablettát vagy pezsgőtablettát választunk erre a célra, de a sima C-vitamin vagy B6 is jó választás lehet.

4. Elegendő pihenés

Bár a fesztivál nem kifejezetten a pihenésre való, mégis próbáljunk meg egyfajta bioritmust kialakítani. Próbáljunk legalább 6-7 órát az alvásra szánni. Ha zavarnak a hangok és a fények, használjunk füldugót és alváshoz való szemmaszkot. A sok alkoholfogyasztás és az abból következő másnaposság, illetve a kevés alvás együttesen hozzájárulnak ahhoz, hogy az immunrendszerünk legyengüljön, és a legyengült szervezet pedig sokkal hajlamosabb arra, elkapjon mindenféle fertőzést, amely pedig akár véget is vethet a felhőtlen szórakozásnak.

Fesztiválozz biztonságosan!

Ha pedig mégis kicsit megszaladtak volna a rövides poharak, ne felejts el hidratálni: legalább annyi vizet vigyél be a szervezetedbe lefekvés előtt, mint amennyi alkoholt fogyasztottál. Legyen nálad Aspirin vagy fájdalomcsillapító tabletta, ha véletlenül fejfájással ébrednél. A másnaposságból fakadó émelygésre pedig a legjobb csodaszer a cola, és valamilyen zsíros étel, amely felszívja az alkoholt – azonban az legcélszerűbb, ha mértékkel fogyasztunk alkoholt.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here