Cukorbetegség: a megfelelő diéta élni a nyugalom

Cukorbetegség: a megfelelő diéta élni a nyugalomHa Ön cukorbeteg, elengedhetetlen, hogy kövesse a megfelelő étrend, hogy békében élni a betegség, anélkül, hogy elviselni a túlzott nélkülözés.

Valójában, mivel a cukorbetegség egy krónikus betegség, amely magában foglalja a vércukorszint növekedését, tudván, hogyan kell választani a megfelelő élelmiszerek, lehetővé teszi, hogy tartsa a betegség ellenőrzés alatt. És normális életet élni.

Ha igaz, hogy jelenleg nincs végleges gyógymód a cukorbetegség, azt mutatják, hogy ennek a betegségnek a következményei minimalizálhatók .

Csak tartsa be az orvos szabályait és tanácsait, és az élet bizonyos aspektusaiban különös figyelmet fordítson rá. Először is, az egyensúly a táplálkozás, hanem a rendszeres és állandó fizikai aktivitás , az egyik legjobb diabétesz prevenciós és kontroll eszközök .

Ezek egyszerű stratégiák élni jól, ha Ön cukorbeteg, vagy ha azt szeretné, hogy megakadályozzák a betegség kialakulását.

Összefoglalás a diabéteszről

A diabetes mellitus (vagy édes), az inzulin termelésének hibája okozza.

Az inzulin a hasnyálmirigy által termelt hormon, amely alapvető szerepet játszik a cukrok metabolizmusában . Ha a szervezet nem termel helyesen, egyensúlyhiány lép fel, amely hyperglykaemiához vezet, vagy a túlzott glükóz a vérben.

Az olasz diabetológiai Társaság által terjesztett legfrissebb adatok azt mutatják, hogy az elmúlt 20 évben Olaszországban nőtt a betegek száma. Körülbelül 4 millió olasz szenved ebben a betegségben .

A cukorbetegség leggyakoribb formái a következők:

  • típus 1 mellitus: más néven fiatalkori cukorbetegség, miatt a hajlam, hogy fejlődjön a gyermekkorban és serdülőkorban;
  • Típus 2 mellitus: akkor fordul elő, ha a hasnyálmirigy képes inzulint termelni, de ez nem elegendő, vagy a szervezet nem használja optimálisan;
  • terhességi vagy terhességi: diagnosztizált első alkalommal a terhesség alatt;
  • egyéb Típus: ez a kategória a patológia legritkább formáit tartalmazza. Sz
  • Tudjon meg többet ebben a diabetes infographics videó

A megfelelő diéta a cukorbetegség

Régóta úgy gondolják, hogy a diabetes diéta kell szigorú kizárása minden cukor. Egy nagyon szigorú típusú táplálkozás, sok áldozat, amely biztosította az ellenőrzés a betegség.

Amint azt Dr. Luca Piretta, táplálkozási orvos SISA (olasz élelmiszer-tudomány Társaság):A megfelelő diéta a cukorbetegség

“A legújabb tudományos ismeretek (különösen azok , a nutergenomics, amely tanulmányozza, hogyan élelmiszerek hatással lehet A válasz a gének) adtak nekünk fontos eleme a diabetes kezelése.

Például lehetővé tették számunkra, hogy megértsük, hogy egyes élelmiszerek hogyan avatkozhatnak be a sejtműködés javítása érdekében. Különösen ami a diabéteszt illeti, serkentsen néhány fontos enzimet a glikémia szabályozásában”.

Így ma, annyi tanulmány után, tudjuk , hogy szabályokra van szükségünk, nem (csak) áldozatokra. Egyszerű szabályok, amelyek segíthetnek a cukorbetegség szabályozásában, ugyanakkor békés életet élnek túl sok áldozat nélkül!

Mindig rendszeres étkezés

Az első alapvető szabály, hogy rendszeresen étkezünk . Ez a rendszeresség biztosítja, hogy a kapcsolódó inzulin adag marad a megfelelő szinten, anélkül, hogy “mellszobor”.

Különösen, ha étkezés előtt inzulint ad be, soha ne hagyja ki az étkezést , hogy elkerülje a glikémiás tüskéket.

A posztprandiális hyperglykaemiás epizódok és hypoglykaemia megelőzése érdekében tanácsos három főétkezést fogyasztani: reggelit, ebédet és vacsorát. Az étkezések közötti időszakban mindig adjon meg három harapnivalót (délelőtt, délután, lefekvés előtt). Ez a fajta szabályosság biztosítja a folyamatos ellátás szénhidrátok egész nap.

A fontossága rostok

Behelyezése a szálak a napi étrend fontos mindenki számára, de még inkább így a cukorbetegség megelőzése vagy ellenőrzése.

A szálak kell hozzá minden nap, vagy jobb, minden étkezés . Valójában szálak nélkül a cukrokat és keményítőket tartalmazó élelmiszerek gyorsabban szívódnak fel a testben. Ehelyett a szálak a cukrok lassúbb felszívódását foglalják magukban: ennek következtében a vércukorszint ellenőrzés alatt marad.

A szálak egész szemekben , hüvelyesekben és zöldségekben találhatók, különösen a vízben oldódó szálakban, amelyek a cukorbetegség elleni fontos fegyverként szolgálnak.

Alma, narancs, cikória, articsóka, fokhagyma, hagyma, különösen gazdag rostok hasznos az oka, soha nem hiányzott a nap folyamán.

Cukorbetegség és cukor: hogyan kell viselkedni

És a cukor?

Amikor a cukorbetegség , cukor nyilvánvalóan fontos változó, gondosan kell kezelni az étkezések.

Például a fagylaltot és a cukros gyümölcsöt nem szabad kizárni, hanem lehetőleg az ebéd vagy a vacsora végén kell elfogyasztani, nem pedig uzsonnaként.

Valójában, elvileg, a terápia kell alkalmazni, mielőtt a főétkezés . Ezért még a cukorfelesleg is jobban kezelhető, mint az étkezés . Ahol ehelyett a cukorfelesleg nehezebb kezelni.

A helyzet némileg különbözik, amikor a gyümölcsök kevés cukrot és sok rostot tartalmaznak, például narancsot, almát, körtét, szamócát és őszibarackot. Ezek a gyümölcsök is fogyasztható, mint egy snack .

Egyensúly és egy kis trükk.

Mondanom sem kell, hogy a szénhidrátok, a fehérjék és a kalóriák közötti egyensúly tiszteletben tartása is elengedhetetlen. Az egyensúlynak alkalmasnak kell lennie a testedre. Váltakozó cukros ételek a legjobb módja annak, hogy élni túl sok korlátozás nélkül az asztalnál, eszik egy kicsit mindent, akkor is, ha cukorbeteg.

Emellett hasznos kis trükköket is használni a vércukorszint szabályozására. Hogyan kell enni zöldségeket étkezés előtt, nem (csak), mint egy side étel, mert ily módon csökkentik a glikémiás index, különösen, ha megelőzik a rizs vagy tészta. A spárga például, de az articsóka és a cikória is, mind rostokban gazdag, és fontos a diabetes mellitus megelőzése és ellenőrzése szempontjából 2.

“Egyes tanulmányok szerint,” mondja Piretta, ” tejtermékek úgy tűnik, hogy nagyon hasznos a vércukorszint javítása, köszönhetően a magas tartalom az úgynevezett konjugált zsírsavak . Különösen beszélünk kecskesajt vagy sajtok hegyi legelők (fontine, asiago)

Ez utóbbi még mindig előzetes adatok az emberek, is azért, mert óvatosnak kell lennünk, tekintettel a magas kalóriatartalom e termékek “.

Ellenőrizze a glikémiás indexet

Az élelmiszerek glikémiás indexe jelzi, hogyan és mennyi glikémia emelkedik étkezés után. Ez egy olyan érték, amely nagyban változik a különböző élelmiszerek. Az azonos mennyiségű glükóz jelen két különböző élelmiszerek, érkezhet másképp a szervezet.

Az élelmiszerek glikémiás indexének ismerete és ellenőrzése ezért különösen fontos a cukorbetegek számára.

Például a rizs és a tészta többé-kevésbé azonos cukrokat tartalmaz, de a rizsszemek keményítői könnyebben felszívódnak, és a glikémiás index emelkedik.

Összességében azonban a glikémiás index mindig alacsonyabb, mint a finomított gabonafélék indexe. A tészta és a rizs közötti különbségtétel nélkül, mert a cukrok egy része a szálakhoz van kötve, amelyek nem szívódnak fel.

Vannak olyan tényezők is, amelyek beavatkoznak a glikémiás index, megváltoztatása, hogy nagyobb vagy kisebb mértékben, mint a főzés .

“Pasta al dente-magyarázza Luca Piretta-ártalmatlanítja a cukrok sokkal lassabb, így van egy alacsonyabb glikémiás index, mint ez a lap”.

A kellemetlen meglepetések elkerülése érdekében célszerű ellenőrizni a látszólag ártalmatlan élelmiszereket is: sült burgonya (135), sárgarépa (135), méz (126), polenta és főtt burgonya (105), érett banán (90).

Cukorbetegség és italok: a megfelelő

Italok

Nem feledkezünk meg a vízről: feltétlenül szükséges, és soha nem szabad korlátozni, ahogy néha tévesen hisszük.

Nincs korlátozás még a tea, tea, kávé, amely, ha nem édesített, nem hoz kalóriát. Minden más ital kalóriát szolgáltat mind cukor formájában, mind alkohol formájában, ezért azt korlátozni kell.

Hogy teljesen kizárjuk az édesített italokat, beleértve az aperitifeket és az úgynevezett “gyomorkeserűt”.

Példa a diéta a cukorbetegségPélda a diéta a cukorbetegség

Ha megérti a szabályokat elengedhetetlen a” barátságos ” diéta a cukorbetegség, akkor csak meg kell építeni a menüt.

Segítünk, ha adunk 3 reggeli ötletet, 3 ebédet, 3 vacsorát, 3 vacsorát és 3 délutáni nasit. Ha cukorbeteg, a napi menü elkészítéséhez használhatja őket az alábbi táblázatban.

Minden étkezéshez válasszon egyet a javasolt 3 alternatíva közül. Kombinálhatja őket, ahogy tetszik, csak legyen óvatos, hogy ne ismételje meg ugyanazt az ételt az egyik étkezés a másikra.

A feltüntetett mennyiségek durvák . A túlsúlyos állapothoz kapcsolódó sajátos szükségletek esetén, illetve életkorától és életmódjától függően változhatnak.

Néhány élelmiszer, például a zöldségek, a grammes nem jelölik, mert akkor enni őket tetszés szerint gond nélkül. Míg mások, mint a tészta vagy a kenyér, így fontos, hogy figyeljen a mennyiségekre, már tartalmazza őket.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here