A ketogén diéta veszélyei

A 21. században, ahol az Instagram és az influenszerek diktálnak, rengeteg ember érzi magán a nyomást, hogy minél jobban és jobban nézzen ki. Ez egy bizonyos pontig még akár motiváló is lehet, azonban sokan túlzásokba esnek és a saját egészségüket teszik kockára az olyan divatos diétákkal, mint a ketogén diéta.

A ketogén diéta alapja, hogy az elfogyasztott ételeink 75-80%-a zsírból áll, amely a test ketózis állapotához vezet: ekkor a test az elraktározott zsírt kezdi lebontani és látványos fogyásnak indul.

A ketogén diéta veszélyei

Azonban ez a diéta korántsem olyan veszélytelen, mint amilyennek elsőre tűnik. A kevés szénhidrátbevitel miatt a diéta első napjaiban nagyon gyengének és fáradékonynak érezhetjük magunkat. Emellett hasmenés és hányinger is előfordulhat, nem beszélve a fáradékonyságról. A szervezet képes ugyan ehhez hozzászokni, de ez akár hetekbe is beletelhet.

Az alacsony rostbevitel miatt a székrekedés is a ketogén diéta velejárója. Igyekezz a megfelelő rostbevitelre figyelni a diéta által engedélyezett ételekből is: fogyassz sok avokádót, magvas ételeket, valamint keményítőtől mentes zöldségeket. Ezek segítenek a székrekedést megakadályozni. Mások megváltozott anyagcseréről, nők pedig felborult vagy akár teljesen kimaradt menstruációról is beszámolnak.

Figyeljünk arra, hogy tartsunk mértéket a fehérjebevitelben is! A sok húsfogyasztás könnyen veseproblémákhoz vezethet, így mindenféleképpen konzultáljunk az orvosunkkal mielőtt belevágnánk a ketogén diétába.

Bár az alacsony szénhidrátbevitel jó út a 2-es típusú diabétesz elkerüléséhez, a sok zsírfogyasztás viszont a szív-és érrendszeri panaszok kockázatát növeli meg. A ketogén diéta alatt próbáljunk minimális mennyiségű, állati eredetű zsírt bevinni a szervezetünkbe, és figyeljünk arra, hogy inkább növényi eredetű zsírokat fogyasszunk. Rendszeresen ellenőriztesd a koleszterin szintedet, és mielőtt áttérsz a ketogén diétára, látogass el egy kardiológushoz.

A ketogén diéta másik hátulütője, hogy bár valóban látványos fogyásnak indul a szervezet, a leadott kilók ugyanolyan hamar és ugyanolyan mennyiségben jönnek vissza bizonyos idővel. Ennek oka, hogy a ketogén diéta hosszútávon nehezen tartható.

A ketogén diéta veszélyei

Ez a diéta persze nemcsak veszélyeket tartogat, van jó néhány előnye is a többi diétához képest. Az alacsony szénhidrátbevitel miatt például jelentősen javulni fog a bőröd állapota, mivel a magas szénhidráttartalmú ételek ugyanis felelősek a bőrproblémákért.

Szintén az alacsony szénhidrátnak köszönhető a vércukor stabilizálása: ettől sokkal energikusabbnak és fittebbnek fogod magad érezni. Biztos te is tapasztaltad már, hogy egy kiadós, magas szénhidrát tartalmú étel elfogyasztása után megmagyarázhatatlan álmosság, úgynevezett „kajakóma” tör rád. Ez pontosan a magas szénhidrát miatt van. Mivel a ketogén diéta száműzi a szénhidrátokat, az ebédet követő alvás utáni sóvárgás teljesen meg fog szűnni.

Szintén ez lehet az oka annak, hogy nem lesznek falásrohamaid, mint a többi diéta esetében. A zsírsavak ugyanis sokkal jobban eltelítik a gyomrodat, mint a szénhidrátok. A magas zsírtartalmú ételek fogyasztása után érzett jóllakottság így tehát sokkal tovább és sokkal intenzívebben fog kitartani.

Tudtad, hogy a világon 45 országban használják a ketogén diétát olyan epilepsziás betegeknél, akiknél nem használ a gyógyszer? A diéta alatt változik a sejtfal, az anyagcsere, ami hozzájárul ahhoz, hogy a rohamok száma jelentősen csökkenjen, 50%-ban, a betegek egyharmadánál pedig akár 90%-ban csökkentek a rohamok száma.

Ne feledd azonban, hogy minden új diéta előtt teljeskörű kivizsgálást érdemes csináltatod, amely tartalmaz kardiológiai vizsgálatot, illetve egy kardiológusi véleményt is.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here